Skaga kampanj

Project Description

Vi hjälper Scandinavian Eyewear med att skapa säljande och varumärkesbyggande kommunikation för deras eget varumärke Skaga.

Skaga har ett arv, en historia och en designtradition som sticker ut i branschen. De har hittat ett klassiskt och tidlöst sätt att balansera en god form med funktion. Skaga strävar hela tiden efter att ligga i framkant både när det gäller hög kvalité och design. Vi förespråkade att de skulle värna om och lyfta fram det genuina och svenska. Att glasögonen görs i Sverige tydliggjorde vi borde framgå i kommunikationen. Det gjorde att vi kompletterade med en ny tagline – ”A piece of Sweden”.

För att nå en så bred konsumentmålgrupp som möjligt valde vi att kampanjen skulle synas på brickborden i samtliga X2000-tåg i Sverige, annonser i tidningen Kupé samt affischering på centralstationerna i Stockholm och Göteborg.

Kampanjen nådde hela 9 500 000 kontakter.

Project Details
Date januari 11, 2018