Archives

Astro Sweden

Astro Swedens nya varumärkesprofil i Sverige och Norden. Astro är specialister inom outdoor, jakt, skytte, astronomi, ornitologi, mikroskopi och natur. Vi har hjälpt till att ta fram en ny varumärkesplattform som bland annat innehåller vision, kärnvärden och målgrupper. Dessutom blev det en ny grafisk profil och ny logotyp! Ett superkul jobb för ett fantastiskt företag som växer för varje år!

Business Region Skaraborg

Vi gillar Skaraborg och brinner för tillväxt därför är vi grymt stolta över att ha tagit fram hela Business Region Skaraborgs profil, huvudbudskap och sajt samt att skapa närvaro bland annat på digitala kanaler. Är du intresserad av att veta vad de gör – kolla in deras sajt på www.businessregionskaraborg.se

Moelven bok

Moelven Töreboda är en av Europas ledande tillverkare av limträ. Företaget har kvalificerade helhetslösningar för till exempel arenor, hallar, broar och flervåningshus i trä samt produktion av standard- och specialvalkar. Vi är stolta över att få jobba tillsammans med Moelven Töreboda som har skapat vackra och funktionella byggnader i limträ sedan 1919. De bygger framtidens hållbara Sverige med trä.

Limträ är inte bara ett förnyelsebart och miljövänligt material att bygga med. Det är vackert också, vilket du blir varse när du kikar igenom den här referensboken – fullspäckad med viktiga och intressanta projekt. Bland deras projekt från senare år märks bland annat Universeum Göteborg, Kolmårdens Delfinarium, SLU i Uppsala och många av landets vackra träbroar.

Skövde vintermagasin

Next Skövde Destinationsutveckling AB är stadens destinationsbolag som verkar för att göra Skövderegionen välkomnande och attraktiv. Det gör de tillsammans med aktörer inom områdena turism, möten, evenemang och handel. Genom samarbete kring kommunikation, marknadsföring och försäljning är målet att skapa utveckling och tillväxt inom besöksnäringen.

Next ger ut ett flertal magasin varje år, bland annat ett som speglar Skövdes utbud under vinterhalvåret. Syftet är att nå ut med vilka fina möjligheter till längd-och utförsåkning – och andra roliga vinteraktiviteter – som erbjuds på berget Billingen. Samtidigt vill man locka besökare till stadens centrum där boende, shopping, kultur, restauranger och uteliv finns. Factum står för formgivningen.

Produktlansering Prima Office

Prima Office har i 25 år specialiserat sig på att utveckla och tillverka funktionell kontorsinredning för sortering, förvaring och exponering. Deras senaste satsning är återvinning. Snygg återvinning. När företaget tog fram Brooklyn Bin var de inspirerade av den ikoniska amerikanska soptunnan. En äkta klassiker återuppfunnen för vår tid.

Intresset för tunnan var stort när den visades upp första gången på mässan Stockholm Furniture & Light Fair. Sedan rullade lanseringen på genom bland annat PR, DR-utskick, diverse trycksaker och på Primas webb.

Boklayout Pagina Förlag

Matkreatören och kostrådgivaren Åse Falkman Fredrikson driver Sveriges största mat- och inspirationsblogg med lågkolhydratfokus. Hon har släppt flera böcker under de senaste åren. I ”Lev gott med LCHF och periodisk fasta” delar Åse med sig av den mat som hon själv mår bra av och visar att lågkolhydratkost fungerar jättebra både till vardags och fest.

Factum fick äran att formge boken och lyckades enligt författaren (och förhoppningsvis även läsarna) få fram den energi och matglädje som hon ville förmedla!

Annons Moelven

Moelven är en av Skandinaviens främsta leverantörer av produkter och tjänster för byggbranschen. Hållbarhet är ett av företagets kärnvärden. Att alltid agera ansvarsfullt och tänka på miljön är en självklarhet. Det finns många exempel. Som att skogsråvarorna som ingår i produktionen utnyttjas väl. Minsta lilla flis används.

Som att målet är att 100 procent av råvarorna ska gå att återvinna. Som att de ständigt arbetar för att optimera användningen av varje transportbil, ser till att samordna varuflödet och samverka med andra transportköpare.

Men det bästa av allt är att det är just trä som deras grej. För trä är en evig resurs som växer. Genom att välja att bygga i trä väljer man framtiden.

Genom att samarbeta inom Moelvenkoncernen kan de täcka hela behovet från ansvarsfullt skogsbruk och trygg försörjning av timmer till effektivt byggande och färdiga hem. Bland mycket annat.

Det är stort. Riktigt stort. Väl värt att berätta för världen, till exempel genom en annons som den här.

Produktkatalog SA Möbler

SA Möbler erbjuder kontorsmöbler designade av utvalda arkitekter och formgivare från hela Skandinavien. Deras kvalitetstänkande finns med i varje liten detalj, i valet av material och även i sättet de bemöter sina kunder på. Deras engagemang märks tydligt hela vägen från idé till leverans.

Katalogen, som lyfte fram företagets produkter på ett för SA Möbler nytt sätt, var en viktig del i den varumärkesresa som vi gav oss ut på tillsammans. Den har sedan följts upp med en rad olika trycksaker och events. Med vetskapen om hur de vill uppfattas har SA kunnat vara tydligare i sin kommunikation än tidigare.

Skaga kampanj

Vi hjälper Scandinavian Eyewear med att skapa säljande och varumärkesbyggande kommunikation för deras eget varumärke Skaga.

Skaga har ett arv, en historia och en designtradition som sticker ut i branschen. De har hittat ett klassiskt och tidlöst sätt att balansera en god form med funktion. Skaga strävar hela tiden efter att ligga i framkant både när det gäller hög kvalité och design. Vi förespråkade att de skulle värna om och lyfta fram det genuina och svenska. Att glasögonen görs i Sverige tydliggjorde vi borde framgå i kommunikationen. Det gjorde att vi kompletterade med en ny tagline – ”A piece of Sweden”.

För att nå en så bred konsumentmålgrupp som möjligt valde vi att kampanjen skulle synas på brickborden i samtliga X2000-tåg i Sverige, annonser i tidningen Kupé samt affischering på centralstationerna i Stockholm och Göteborg.

Kampanjen nådde hela 9 500 000 kontakter.

Godislayout Grahns Konfektyr

När Grahns Konfektyr startade i Skövde år 1949, var de traktens lokala polkagristillverkare. Idag tillverkar de mellan sju och tio ton gelé- och skumgodis varje dag och har hela världen som marknadsplats. Så visst var det en ära för oss att få vara med och skapa deras populära tvillingar Happy Twins, Bubbly Twins, Angry Twins och Funky Twins. Ja, själva godiset tog de fram själva. Vi fixade formgivningen och illustrationerna.