Archives

Astro Sweden

Astro Swedens nya varumärkesprofil i Sverige och Norden. Astro är specialister inom outdoor, jakt, skytte, astronomi, ornitologi, mikroskopi och natur. Vi har hjälpt till att ta fram en ny varumärkesplattform som bland annat innehåller vision, kärnvärden och målgrupper. Dessutom blev det en ny grafisk profil och ny logotyp! Ett superkul jobb för ett fantastiskt företag som växer för varje år!

Business Region Skaraborg

Vi gillar Skaraborg och brinner för tillväxt därför är vi grymt stolta över att ha tagit fram hela Business Region Skaraborgs profil, huvudbudskap och sajt samt att skapa närvaro bland annat på digitala kanaler. Är du intresserad av att veta vad de gör – kolla in deras sajt på www.businessregionskaraborg.se

Moelven bok

Moelven Töreboda är en av Europas ledande tillverkare av limträ. Företaget har kvalificerade helhetslösningar för till exempel arenor, hallar, broar och flervåningshus i trä samt produktion av standard- och specialvalkar. Vi är stolta över att få jobba tillsammans med Moelven Töreboda som har skapat vackra och funktionella byggnader i limträ sedan 1919. De bygger framtidens hållbara Sverige med trä.

Limträ är inte bara ett förnyelsebart och miljövänligt material att bygga med. Det är vackert också, vilket du blir varse när du kikar igenom den här referensboken – fullspäckad med viktiga och intressanta projekt. Bland deras projekt från senare år märks bland annat Universeum Göteborg, Kolmårdens Delfinarium, SLU i Uppsala och många av landets vackra träbroar.

Produktkatalog SA Möbler

SA Möbler erbjuder kontorsmöbler designade av utvalda arkitekter och formgivare från hela Skandinavien. Deras kvalitetstänkande finns med i varje liten detalj, i valet av material och även i sättet de bemöter sina kunder på. Deras engagemang märks tydligt hela vägen från idé till leverans.

Katalogen, som lyfte fram företagets produkter på ett för SA Möbler nytt sätt, var en viktig del i den varumärkesresa som vi gav oss ut på tillsammans. Den har sedan följts upp med en rad olika trycksaker och events. Med vetskapen om hur de vill uppfattas har SA kunnat vara tydligare i sin kommunikation än tidigare.

Sommarkampanj Next Skövde

Skara Sommarland, Arena Skövde, Läckö Slott och Karlsborgs Fästning marknadsför sig tillsammans för att locka fler turister och stärka Skaraborg som ett besöksmål. Vid sin sida har de Skövdes destinationsbolag NEXT, Turistrådet Västsverige, Skaraborgs Kommunalförbund samt de kommunala turistorganisationerna i Skara, Skövde, Karlsborg och Lidköping.

Vi fick i uppdrag att utveckla och stärka marknadsföringen, skapa kommunikation som attraherar målgruppen, välja rätt kanaler samt projektleda den unika kraftsamlingen.

Kampanj Next Skövde

Hur gör man för att hitta, skapa och utveckla kommunikativa motorer för att ge skjuts åt varumärkesarbetet? Destinationsbolaget Next Skövde har initierat ett samarbete mellan ett flertal av stadens framgångsrika företag. Offentliga och privata aktörer har gått samman för att i en kampanj tillsammans lyfta fram Skövde som en stark kommun att bo, leva och arbeta i.

Factum fick i uppdrag att ta fram och projektleda en marknadsföringskampanj med syfte att skapa nationell kännedom om kommunen och de företag som finns i staden.

Skaga – a piece of Sweden

Budskapet är enkelt. Oavsett vart i världen man befinner sig, vill vi slå ett slag för svensk design från de djupa småländska skogarna. Det är här vårt egna teams kompetens och hantverkskunnande finns, men också den fantastiska inspirationen som finns i omgivningarna runt omkring. Det är Sverige med dess hänförande och vackra uttryck Skagas designers har som källa till inspiration.

Sanova Varumärkesarbete

Sanova marknadsför badrumsprodukter som till exempel blandare, handfat, wc-stolar, badkar och badrumsmöbler. När företaget fick ett antal agenturer av nya varumärken i sin portfölj kände de sig efter ett tag rätt vilsna. De tappade fokus på vilka de var och hur de ville uppfattas av marknaden. Factum fick förtroendet att ta fram en ny varumärkesplattform. MER-konceptet som vi skapade ledde till att varumärket blev tydligare, att kunderna uppfattade Sanova som mer proffsiga och affärsmässiga, en stabilare försäljning, bättre betalt för produkterna samt ett bättre välkomnande hos såväl arkitekter som återförsäljare.